תמה הסאגה? נדחה הערעור של רוטמן לפסילת חיות

ישראל רובין 2 Comment on תמה הסאגה? נדחה הערעור של רוטמן לפסילת חיות

השופט פוגלמן דחה את הערעור שהגיש ח"כ שמחה רוטמן על החלטת נשיאת בית המשפט העליון שלא לפסול את עצמה מדיוני הסבירות: "לא התייחסה לחקיקה הקונקרטית ולא עולה כי דעתה ננעלה"

השופט עוזי פוגלמן צילום: פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סאגת ניגוד העניינים: שופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן דחה את ערעורו של ח"כ שמחה רוטמן, על החלטת נשיא בית המשפט אסתר חיות שלא לפסול את עצמה מלשבת בהרכב שידון בעתירות נגד ביטול עילת הסבירות.

"אין חולק כי באותה העת הוראות התיקון הקונקרטי, על ההסדר הפרטני שנקבע בו, לא באו לעולם וכך גם לא העתירות", כתב בין היתר השופט פוגלמן.

הוא הוסיף כי "בחינת דברי הנשיאה בכנס לגופם לא מגלה (כי) דעתה "ננעלה" ביחס להליך או לטענות הצדדים… יש לציין כי מהדברים שנאמרו ביחס לתכנית שהציג שר המשפטים בכללותה, לא ניתן ללמוד כי דעת הנשיאה ננעלה ביחס לרכיב זה או אחר בתכנית…. דבריה של הנשיאה שכוונו לעילת הסבירות לא התייחסו להסדר הפרטני שעוגן במסגרת התיקון – על רכיביו. עוד יש להוסיף כי בדברי הנשיאה אין כל התייחסות לטענות שמועלות בעתירות, לא כל שכן לטענות המשיבים".

עוד ציין השופט פוגלמן: "לבסוף, יש להדגיש כי את דבריה נשאה הנשיאה בכנס לא בכובעה השיפוטי, כי אם בכובעה כנשיאת בית המשפט העליון וכמנהיגת מערכת בתי המשפט וכפי שציינה הנשיאה בהחלטתה, מתוך דאגתה העמוקה לפגיעה בעצמאות הרשות השופטת".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    איזה מח סבוך יש לשופטים..
    מכיוון שהיא נשאה את הנאום בכובעה כנשיאת בית המשפט וא בכובעה כנשיאה לכן אין שום השפעה למה שהיא אמרה שם על הלך מוחה המסובך במהלך המשפט כשהיא חובשת לראשה את כובעה השיפוטי.
    ומכיוון שהיא רק אמרה שכל תיקון עילת הסבירות זה סכנה והיא לא הקריאה את לשון החוק שנכתב בהמשך לכן אין לנו מושג מה היא תחליט במהלך הדיון על החוק המסוכן כלשונה כי היא עכשיו לראשונה תקרא את הלשון בפנים ואולי יש סיכוי שאינו סביר בצורה קיצונית שתחליט שהלשון שם סבירה והחוק תקין…

  2. 1

    לראות ולא להאמין